O samej drodze (Polish)

CdS arrow

Są miejsca do których chce się wracać, są kraje o które głęboko zapadają w naszej pamięci i są szlaki które uzależniają. Jednym z nich jest Camino.

Prawda jest taka, że pierwsze trzy dni należały do najtrudniejszych dni w życiu. Szczególnie drugi i trzeci. Przeklinałam każdą rzecz, każdy krzak i asfalt, który nam się trafił, aż do momentu, w którym dotarliśmy do Astorgii. Chciałam się poddać. Płakać i nie wracać. Umrzeć na tym piętrowym łóżku. Nie miałam więcej sił. Do tego wszystkiego w pokoju trafiła nam się wesoła grupka, która za nic nie chciała przestać być tak wesoła. O ironio losu, ja tu umieram a oni się śmieją. I wtedy poznałam w ogrodzie kolejną wspaniałą osobę, która tylko swoją opowieścią dodawała sił i chęci. Nie wiem kiedy dokładnie się przełamałam i jak to się stało. Pewne jest to, że przez te pierwsze dni nie potrafiłam zrozumieć, dlaczego ludzie tak bardzo męcz się i pocą po kilka razy w ich życiu. Przechodzą Camino po 4-5 razy. Rekordzista, którego spotkałam, jakiś 78 letni mężczyzna szedł 9 raz i nie tak jak my, od połowy tylko całą drogę.  Wiem tylko tyle, ze w pewnym momencie zrozumiałam, ze to jest piękne. Spotykasz cudownych ludzi, z którymi możesz porozmawiać nawet, jeśli nie mówicie w tym samym języku. Camino pozwala na to. Daje Ci wszystko, czego potrzebujesz. Schronienie, wodę i jedzenie. Nic więcej nie jest potrzebne.

Podczas piętnastu dni, poznałam niesamowite osoby i niesamowite historie. Ciągłe obcowanie z naturą sprawiło, ze coś się we mnie zmieniło, na lepsze. Posiadając wszystko tak naprawdę nie posiadamy nic dopóki nie uświadomimy sobie jak ważne jest poznawanie innych i bycie blisko tej, która daje nam życie-Matki Natury. Brzmi to niewiarygodnie, ale to naprawdę sprawia, ze czujesz się wolny i szczęśliwy. Historie osób tylko umacniają i podnoszą na duchu, kiedy tego potrzebujesz. Jedno jest pewne, nie ma piękniejszej podróży niż Camino.  Dlatego tak sobie myślę, jeżeli nie chcesz się uzależnić nie idź, nie ruszaj się z miejsca gdzie jesteś teraz, lecz jeżeli masz odwagę, to spakuj plecak i nie marnuj więcej czasu.

Z czasem obiecuję opisać szczegółowo drogę. Powróce do tego tematu z pewnością.

Leave a Reply

